تجهیزات ساختمانی جام جم

بازرگانی ایلخانی

تجهیزات ساختمانی جام جم

بازرگانی ایلخانی

رسوب زدایی شیرآلات

آب لوله کشی موجود در منازل دارای املاح و مواد معدنی می باشد. این املاح به مرور بر روی سطوح رسوب کرده و باعث کدر شدن سطوح مختلف می شود. این رسوبات  بروی شیرآلات که خود منبع خروجی آب هستند بیشتر مشهود است. 


   


یکی از راه های جلوگیری از ایجاد رسوب ، تصفیه آب است. به طور معمول از آب تصفیه کن برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود که دارای شیر کوچک جداگانه می باشد. نصب تصفیه کن بزرگتر قبل از ورودی آب ساختمان راهی است که می توان به طور کل از ایجاد رسوب املاح آب  استفاده کرد. ولی مطمئنا راهی پر هزینه می باشد. خرید آب تصفیه کن با قیمت های بالا و تعوض دوره ای فیلتر ها اصلا به صرفه نیست.

با دانستن چند راهکار ساده می توان رسوبات روی شیرآلات را پاک کرد و همچنین با ایجاد لایه ای آبگریز روی آن رسوب گرفتن آن را به تعویق انداخت.

رسوب زدایی شیرآلات با  ترفند های خانگی 

سرکه و جوش شیرین جزو موادی هستند که برای رسوب زدایی مناسب می باشند. سرکه را روی بدنه شیر اسپری کنید  و مدت زمانی رابسته به میزان رسوب صبر کنید. سرکه بهترین حلال برای رسوبات آب ست. سپس از یک مسواک نرم کمک بگیرید و رسوبات را پاک کنید و در آخر آبکشی نمایید.

برای استفاده از جوش شیرین کافی است آن را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید و روی شیرآلات بمالید. با کمک مسواک نرم  روی رسوبات بکشید و آبکشی نمایید.

رسوبات آب باعث کم شدن فشار آب خرجی از شیرآلات می شوند. برای پاک کردن پرلاتور و سردوش حمام از رسوبات فقط کافی است آن ها را به مدت یک شب درون سرکه قرار دهید. رسوبات درن سرکه حل شده و سردوش و پرلاتور براحتی پاک می شوند.


خشک کردن شیرآلات بعد از اتمام کار کمک می کند تا از ایجاد رسوب روی آن جلوگیری شود. محصولات شوینده شیرآلات موجود در بازار علاوه بر پاکسازی شیرآلات و سینک ظرفشویی از رسوبات آب، با ایجاد لایه ای روی آنها، به آن ها خاصیت آبگریزی می دهد تا لکه آب روی آن ها نماند و سر بخورد این خود کمک می کند تا شیرآلات در زمان طولانی تری احتیاج به رسوب زدایی نداشته باشند.  برای خرید پاک کننده سینک و شیرآلات وارد سایت ابزارینا شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد